fotohaggisZugegeben, Haggis ist nicht jedermanns Geschmack, unserer schon! Das schottische Nationalgericht muss einem schmecken, oder eben nicht. Wobei wir ehrlich zugeben müssen, dass es uns beim ersten Mal auch nicht geschmeckt hat. Wieso wir es dann Jahre später doch noch einmal probiert haben, das wissen wir nicht. Aber wir waren froh, denn so kamen wir doch noch auf den Geschmack.
Haggis ist der Magen eines Schafs, gefüllt mit verschiedenen zerkleinerten Innereien, mit Zwiebeln, scharfem Pfeffer und Hafermehl. Dazu gibt es neeps & tattis, das sind pürierte Rüben und Kartoffeln. Und natürlich ein schönes Glas Whisky, dann ist das Gericht erst komplett. Es hört sich sicherlich etwas gewöhnungsbedürftig an und sieht vielleicht auch nicht immer so appetitlich aus, doch wer es lieben gelernt hat, wird es nicht mehr missen wollen.


The Address to the Haggis


Fair fa’ your honest, sonsie face,
Great Chieftain o’ the Puddin-race!
Aboon them a’ ye tak your place,
Painch, tripe, or thaim:
Weel are ye wordy of a grace
As lang’s my arm.



The groaning trencher there ye fill,
Your hurdies like a distant hill,
our pin wad help to mend a mill
In time o’ need,
While thro’ your pores the dews distil
Like amber bead.



His knife see Rustic-labour dight,
An’ cut you up wi’ ready slight,
Trenching your gushing entrails bright
Like onie ditch;
And then, O what a glorious sight,
Warm-reekin’, rich!



Then, horn for horn they stretch an’ strive,
Deil tak the hindmost, on they drive,
Till a’ their weel-swalled kytes belyve
Are bent like drums;
Then auld Guidman, maist like to rive,
Bethankit hums.



Is there that owre his French ragout
Or olio that wad staw a sow,
Or fricassee wad mak her spew
Wi’ perfect sconner,
Looks down wi’ sneering, scornfu‘ view
On sic a dinner?



Poor devil! See him owre his trash,
As feckless as a withered rash,
His spindle shank a guid whip-lash,
His nieve a nit;
Thro’ bluidy flood or field to dash,
O how unfit!



But mark the Rustic, haggis-fed,
The trembling earth resounds his tread,
Clap in his walie nieve a blade,
He’ll mak it whissle;
An’ legs, an’ arms, an‘ heads will sned,
Like taps o’ thrissle.



Ye Powers wha mak mankind your care,
And dish them out their bill o’ fare,
Auld Scotland wants nae skinking ware
That jaups in luggies;
But, if ye wish her gratefu’ prayer,
Gie her a Haggis!

Robert Burns